3070500500 |
Escriure a l'escola: escriure des de les àrees |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
15/11/2016 - 16/5/2017 (45 hores) de 16:15h a 17:15h |
|
ESC Sant Antoni |
|
av. Mas Picó, 65 (Sant Vicenç dels Horts)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CCP1 Escriure a l'escola: escriure des de les àrees
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest itinerari tracta l'ensenyament i l'aprenentatge de l'escriptura, enfocats des de les àrees i lligada als continguts propis de cadascuna. Es parteix del principi que l'ensenyament i l'aprenentatge de l¿expressió escrita comença a l'educació infantil, abans que els nens i nenes dominin el codi escrit, i continua al llarg de tota la vida.
Els resultats en les diferents proves externes aplicades a l'alumnat de secundària mostren un nivell de competència molt per sota del desitjat. Aquests resultats demanen una reflexió sobre l'ensenyament de l'escriptura al llarg de l'educació obligatòria i un canvi en les pràctiques docents actuals.
|
| |
Objectius |
Els objectius que es pretenen en aquest itinerari són:
- Millorar el nivell d'escriptura de l¿alumnat a les proves externes.
- Unir esforços de tot el professorat del centre i ser més eficients.
- Consensuar criteris i pràctiques sobre l'escriptura.
|
| |
Continguts |
Els continguts es presenten en fases. Aquestes fases estan dissenyades amb unes activitats que pretenen equilibrar la part teòrica i la part pràctica; propicien l'anàlisi i la reflexió del que es planteja en la realitat, així com el context i l'entorn de treball en què cadascú es mou.
- En la fase inicial reflexionarem entorn què fem sobre escriptura.
- En la fase de planificació plantejarem com escriure des de les àrees.
- En la fase de construcció i experimentació dissenyarem una pràctica d'escriptura i la experimentarem a l'aula.
- En la fase final avaluarem la formació i arribarem a acords sobre els aspectes a consolidar.
|
| |
Observacions |
Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
|
| |
Formador/a |
Carme Alza; Joana Bech; Mayte Casaponsa; Laia Grañena i Inma Guevara.
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupamenty de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació infantil i primària
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
15/11/2016 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 11 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 12 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 13 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 14 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 15 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 16 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 17 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 18 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 19 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 20 |
dimarts |
16/05/2017 |
- |
- |
|
| |